Portfolio

Vanaf 2007 heb ik in Nederland, Duitsland en Engeland workshops, lezingen en trainingen gegeven met de volgende thema’s:

Wat is hoogsensitiviteit (HSP) en wat is het niet?

Hoogsensitiviteit en zelfbeschermingsmechanismen.

Hoogsensitiviteit en de ontwikkeling van eigenwaarde.

Hoogsensitiviteit en het zichzelf afgrenzen.

Hoogsensitiviteit en emotionele intelligentie gecombineerd met hoogbegaafdheid.

Eerste Hulp verlenen aan hoogsensitieve slachtoffers.

De kracht van hoogsensitiviteit (empowerment).

Hoogsensitiviteit en verschillen met ADHD, hoogbegaafheid, autisme, sociale storingen.

Hoogsensitieve kinderen begeleiden in (voor-/na-) schoolse situaties.

“Wees toch niet zo gevoelig!” Hoogsensitieve kinderen begrijpen en in hun ontwikkeling ondersteunen.

Hoogsensitieve baby’s.

Workshopdag met 5 praktische tools: leren bij jezelf terug te komen bij overprikkeling, leren focussen op wat je wilt, de juiste hulpvraag leren stellen, je zelfkern leren voelen, leren bij emoties beslissingen te nemen, leren of emoties van jou of de ander zijn.

Workshopdag met 5 praktische tools: je energielek leren dichtmaken, lichamelijke klachten voorkomen door balans in prikkelverwerking, krachtige positieve innerlijke stemmen ontwikkelen, heftige ervaringen anders gaan ervaren, grenzen leren aangeven.

Heerlijk hoogsensitief en hoogbegaafd! Of niet?

Waarom het voor iedereen belangrijk is iets van hoogsensitiviteit af te weten.

Prikkels en lichamelijke klachten.

Hoogsensitiviteit binnen liefdesrelaties.

Prikkelgevoeligheid bij schoolgaande jeugd. En de invloed ervan op hun welzijn.

Vroege sociaal-emotionele ontwikkeling van hoogsensitieve mensen en de kwaliteit van hun latere relaties.

Mindfulness oefeningen in de klas met leerlingen 4-12 jaar.

Sensitieve communicatie.

Hoogsensitieve kinderen die ook hoogbegaafd zijn.

w e l k   (a n d e r )  t h e m a   v i nd   j i j   i n t e r e s s a n t   e n   k a n   i k   j o u   a a n b i e d e n  ?